dissabte, 24 de desembre de 2011

Hierophis viridiflavus (I) - Juvenil campanià

L'ésser humà té el desagradable costum de destruir tot allò que troba lleig o li genera por. Molts rèptils són víctimes d'aquesta irracionalitat, com els dragons comuns (Tarentola mauritanica), tan habituals als nostres pobles o ciutats, que segons la falsa llegenda popular són verinosos o poden deixar-te calb si et llança una escopinyada (per començar, els gecònids no poden fer açò). 

La delicada serpeta verda i groga (Hierophis viridiflavusque protagonitza aquesta entrada estigué a punt patir un destí semblant. Aquest juvenil totalment inofensiu, que s'alimenta d'insectes, de sargantanes menudes i de rosegadors, s'havia colat a l'escola d'estiu que hi havia davant d'on ens allotjàvem a Boscoreale i els monitors es disposaven a esclafar-li el cap a colps de granera quan, per sort, vaig intervenir i impedir-ho. La vaig agafar i abans d'alliberar-la als camps del voltant, vaig fer una cosa molt més important: pedagogia. És importantíssim ensenyar a la gent que no hi ha cap motiu per a la por cap a aquestos animals, així que en el meu napolità macarrònic de quatre dies els ho vaig fer entendre tant als monitors com als xiquets, fins i tot els més valents s'atreviren a tocar la brillant pell escatosa de la serpeta.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada